אנו מברכים ביום הולדת שמח את בננו היקר ארי שלום, שתמשיך להתפתח ולצמוח ולפרוץ את כל הגבולות והמגבלות שיש. אנו מברכים את כולם להיות ולחיות תמיד מתוך הכרת הטוב. להיות בהודיה על מה שיש. ולזכור שזה שאנחנו שמחים בחלקנו לא אומר שאנחנו מוותרים על הרצון שיהיה לנו עוד, אלא שקודם כל אנו מודים על היש ומתוך הכרה ביש אנו מביעים רצון לקבל עוד. מזל טוב ילד שלנו יקר ואהוב. 

אנו מברכים את תומס שהשבוע חגג את יום הולדתו האיש שיודע מהי הדרך. אז תומאס ידידי עלה והצלח בכל מעשי ידיך.

We congratulate Thomas, who celebrated his birthday this week, the man who knows the way. So Thomas, my friend, rise up and prosper in all the works of your hands.

אנו מברכים את האמיצה מכולנו, אסתר נוי, שהשבוע חגגה את יום הולדתה, עלי והצליחי בכל מעשי ידיך. 

אנו מברכים את שמרית שהשבוע חגגה את יום הולדתה, עלי והצליחי בכל מעשי ידיך. 

לאיליי היקר שהשבוע חגג את יום ההולדת שלו תוך כדי לחימה בעזה, אז איליי היקר, מזל טוב ממני הרב דוד, וכמובן אי אפשר שלא להזכיר את ההורים היקרים שלך, ליאת ואייל, שולחים לך הרבה כוח ומחכים בסבלנות.

אנו מברכים את אליס אוחיון שחוגגת את יום הולדתה, מזל טוב והרבה כוח.

מהמעלה הראשונה אנו מברכים את משפחת האס גיא ורות להולדת ביתם אביגיל שתחיה ויהי רצון שהשפע והברכה יהיו בביתם.

מהמעלה השניה אנו מברכים את משפחת אמיתי, אביעד ושרון, להולדת בתם נוי נסיה ומאחלים להם הרבה נחת והרבה אושר.

ממעלה שלישית אנו מברכים את משפחת בר-לב, נאור וניצן להולדת בתם יהב ומאחלים הרבה נחת ואושר עד בלי די. 

 

ראש חודש תמוז

״ראש חודש הוא שורשם של כל חגי ישראל שכן כל המועדים נקבעים על פי תחילת החודש״ 

כפי שנאמר בתורה: ״הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם, רֹאשׁ חֳדָשִׁים רִאשׁוֹן הוּא לָכֶם, לְחָדְשֵׁי הַשָּׁנָה״. מציאות בה מתחילה עצמאותכם, והוא המפתח לקביעת המועדים. ״מועד״ מלשון ״מפגש״. הקב״ה מבקש ללמד את עם ישראל את סוד המפגש. אך שונה ממלאכי השרת הקבועים במלאכתם, נותנת התורה לעם ישראל את האחריות לקביעת המועד של המפגש ״אשר תקבעו אתם״.-(לקביעת החודש ישנה חשיבות עצומה, שהרי כל המועדים תלויים בתאריך החודש, חג הפסח בט"ו בניסן, יום כיפור בי' בתשרי, סוכות בט"ו בתשרי). ומעבירה את כובד האחריות מגורל שמימי לאחריות אישית ולאומית. מאז ועד היום אנו מציינים את הלוח העברי, שהוא נבדל ושונה מן הלוח השמשי והפך להיות מרכיב חשוב לזהות היהודית.

כדי להבין את משמעותו המלאה של ראש חודש, ואת קדושתו ככלי להתפתחות רוחנית, מומלץ לעיין במאמר מקיף בנושא בקישור הזה: ראש חודש.

חודש תמוז הוא החודש הרביעי למניין החודשים מניסן, והחודש העשירי למניין מתשרי. מזל חודש תמוז הינו סרטן, והשבט שמונהג באמצעותו הוא שבט ראובן.

בחודשי השנה ישנה מחזוריות המאפשרת לנו לחוות את האנרגיות המתחדשות בכל חודש ולהתאים אותה לתהליך הפנימי שעובר עלינו, כדאי לנצל הזדמנויות זו שמביאה אותנו לצמיחה ושינוי. גם בחודשי האביב, שהרגשנו תחושת הקלה, צמיחה ופריחה, וגם כעת כשמגיעים חודשים תמוז ואב הנחשבים לשני החודשים המאתגרים ביותר בשנה. 

כך בכל מִנְעָד (טווח השונוּת והגיוון) התחומים בחיינו עוברים דרך מחזוריות שהמהות שלהם מתבטאת בעליות (בזמנים אלו אנו מרגישים סיפוק והגשמה), ומורדות (בזמנים אלו אנו חשים תחושת פספוס ואי יכולת להיות בהגשמה).

בחודשים תמוז ואב השְׁכִינָה (שהיא מקור ההתגלות האלוקית בעולם, שדרכה הקדוש ברוך הוא מביא לעולם את תודעת ההארה שלו) מורגשת חזק בגלל הסדק במוחלט שהתרחש בי״ז בתמוז. עם ישראל עבר שתי טלטלות חזקות שעד היום מניעות אותנו: הראשונה התקיימה במדבר בי״ז בתמוז, חטא העגל שנדבר עליו במאמר נפרד, על אותה אנרגיה ממש בי״ז בתמוז, הבבלים צרו על חומות העיר ירושלים והצליחו לפרוץ אותם.

 

י"ב צירופי הַ-וָ-יָ-הַ-השולטים בכל חודש

י״ב חודשי השנה מקבלים את כוח ההשפעה שלהם מ- י"ב צירופי הַ-וָ-יָ-הַ. בכל ראש חודש מאיר ומופיע בו צירוף אחד מצירופי הַ-וָ-יָ-הַ לפי תכונתו. ולמרות הקביעוּת הידועה מראש יש לנו יכולת השפעה רבה על הצורה שבה מתבטאת התכונה של כל חודש. 

צירוף הַ-וָ-יָ-הַ השולט בחודש תמוז הוא הַ-ו-ה-יָ. המגיע מסופי תיבות של הפסוק ממגילת אסתר: ״וְכָל-זֶה, אֵינֶנּוּ שֹׁוֶה לִי״.

מציאות הַ-וָ-יָ-הַ של חודש תמוז באה להאיר על התכונה השלילית המתקיימת בתוכנו למרות שאנו לא חסרים דבר. אותה תכונה גורמת לנו להסתובב סביב החיסרון, ולהתקיים דרכו, דבר המביא אותנו לתחילת חורבן פנימי. לכן תיקון ההוויה מגיע כדי להראות לנו שכל פעם שאנו מתרחקים מהפנימיות שלנו ומתחברים למעטפת החיצונית של כל תרחיש שקורה לנו, שם אנו מוצאים כיסויים רבים להסתתר מאחריהם: דימויים, עיסוקים, נורמות חברתיות, אידיאולוגיות למיניהם. לבושים אלו עוזרים לנו לעיתים לשכוח או שלא לחוש – את הכאב הפנימי שאנו מסתירים, אך עם זאת אותה מעטפת חיצונית מפריעה לנו להיחשף למעמקי הווייתנו, דבר שמשאיר אותנו בחסרון מתמיד ומראה לנו כמה רחוק התרחקנו מעצמנו. לכן עלינו להפוך את החיסרון ליתרון על ידי התחברות למצב פנימי שלנו ובניית מעטפת המתאימה לו.

כאן מתחיל תפקידם של כוחות ההשפעה של חודש תמוז המאירים על המחסור הקיומי שמנהל אותנו, שגורם לנו להתמקד במה שלא השגנו ומביא לתחושת תסכול וייאוש. כוחות אלו עוזרים לנו לראות את המציאות בצורה אחרת וכך נוכל לבחור אחרת, לראות דרך הקשיים ודרך האתגרים שנחווה החודש, קרקע נפלאה ללמידה, צמיחה והתפתחות שיקדמו אותנו ויעזרו לנו לרכוש את מה שחסר לנו כדי להתפתח, ולהודות על כל הטוב שאנו מושפעים ממנו למרות שאין לו ביטוי אצלנו בהרגשה.

ישנו פסוק בתפילה שמסביר הכל:
״מודֶה-מודָה אֲנִי לְפָנֶיךָ מֶלֶךְ חַי וְקַיָּם, שֶׁהֶחֱזַרְתָּ בִּי נִשְׁמָתִי בְּחֶמְלָה, רַבָּה אֱמוּנָתֶךָ״.

חז״ל מסבירים שהחלק האלוקי שבאדם מתגלה דרך ההודיה — שהיא הקשבה נקייה, נטולת אינטרסים. לא הקשבה שמעורבת בשיפוטיות או מושפעת מתהליכים לא פתורים מהעבר, אלא הקשבה עמוקה ונוכחת למה שמתרחש כאן ועכשיו. תהליך זה מצמיח בתוכנו את היכולת להיות ברגע הנוכחי תוך קבלת החוויה ללא שיפוטיות.

תהליך זה מזכיר לנו את הנטיה לקחת דברים חשובים בכול הגוונים כמובנים מאליהם מבלי שנכיר תודה על עצם קיומם בחיינו, לכן עלינו לחפש את אותם דברים החשובים בחיינו ולהתחיל להכיר תודה קודם כל על מה שהשגנו, לפני שאנו ממשיכים לחפש מה ניתן לתקן או לשנות בדפוסי החשיבה שמנהלים אותנו בכל מיני סיטואציות.

כאשר אנו לומדים להכיר תודה – לעצמנו או לזולת – אנו מפחיתים בהדרגה את התדירות והעוצמה של רגשות שליליים בחיינו. זהו תהליך של ריפוי וצמיחה רגשית, שבונה אותנו מבפנים.

לכן, לפני כל פעולה שאנו עושים, כדאי לעצור לרגע ולהתבונן בתחושות שעולות בנו. התחושות הן שפתה של המערכת הרגשית שלנו – וכאשר נקשיב להן באמת, נוכל לזהות מתי נדרש יותר ממעשה חיצוני פשוט. לפעמים, השינוי האמיתי מתחיל דווקא בהכרה פנימית עמוקה.

חשוב לזכור: גם אם חווינו אכזבות או כאב במפגש עם העולם הרגשי שלנו – עדיין יש בתוכנו מצפן. האינטואיציה, התחושה הפנימית, יכולה להנחות אותנו בדיוק מפתיע. היא מצביעה על המקומות שזורמים בתוכנו בקלות, וגם על אלו שזקוקים לחיזוק או שחרור.

כך, נוכל להתחיל לנוע – בתנועה מתמדת ובריאה – מתוך הקשבה, דיוק, ותועלת רגשית. זהו תהליך שמאפשר לנו לצמוח מכל סיטואציה שאנו פוגשים בחיים.

 

ונסיים בברכת ראש חודש 

אֱלהֵינוּ וֵאלהֵי אֲבותֵינוּ. חַדֵּשׁ עָלֵינוּ אֶת הַחדֶשׁ הַזֶּה לְטובָה וְלִבְרָכָה. לְששון וּלְשמְחָה. לִישׁוּעָה וּלְנֶחָמָה. לְפַרְנָסָה וּלְכַלְכָּלָה. לְחַיִּים וּלְשָׁלום. לִמְחִילַת חֵטְא וְלִסְלִיחַת עָון. כִּי בְעַמְּךָ יִשרָאֵל בָּחַרְתָּ מִכָּל הָאֻמּות. וְחֻקֵּי רָאשֵׁי חֳדָשִׁים לָהֶם קָבָעְתָּ: בָּרוּךְ אַתָּה ה'. מְקַדֵּשׁ יִשרָאֵל וְרָאשֵׁי חֳדָשִׁים.״

 

.

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.